Gratis affiliate analyse

Får du nok ud af dit affiliateprogram?

Lad os vise dig, hvilke områder der ikke udnyttes optimalt, og forklare dig, hvad du selv kan gøre ved det.

Dét får du:
  • Vurdering af om din kommission er konkurrencedygtig
  • Indblik i om du har aktiveret de rigtige typer affiliates
  • Liste med potentielle affiliates du kan kontakte
  • 2 konkrete tiltag du kan tage action på med det samme

Få en gratis analyse af dit affiliateprogram

Find ud af om der ligger ekstra omsætning og venter på dig.

Få en gratis analyse af dit affiliateprogram

Find ud af om der ligger ekstra omsætning og venter på dig.

Gratis affiliate analyse

Får du nok ud af dit affiliateprogram?

Lad os vise dig, hvilke områder der ikke udnyttes optimalt, og forklare dig, hvad du selv kan gøre ved det.

Dét får du:
  • Vurdering af om din kommission er konkurrencedygtig
  • Indblik i om du har aktiveret de rigtige typer affiliates
  • Liste med potentielle affiliates du kan kontakte
  • 2 konkrete tiltag du kan tage action på med det samme

“Affiliate Manager har haft stor indflydelse på vores affiliate program. Vi har set god performance gennem optimering og korrekt opsætning af eksisterende program.”

Simon Nyholm Rasmussen

Autobutler.com

Kenneth Jessen

“Jeg er meget tilfreds med samarbejdet med teamet hos Affiliate Manager. De har indfriet alle mine forventninger til udviklingen i mit affiliateprogram – og mere til!”

Kenneth Storm jessen

Handelshuset Aulum

“Vi har samarbejdet med Affiliate Manager igennem et års tid … Affiliate Manager har hjulpet med at ekspandere og stømline vores affiliate-netværk, hvilket er gået over a forventning.”

Anders Vendelbo

Dansk Outlet

Vi har samarbejdet med Affiliate Manager igennem et års tid, men er nu klar til at stå på egne ben.

Affiliate Manager har hjulpet med at ekspandere og stømline vores affiliate-netværk, hvilket er gået over a forventning.

Anders Vendelbo

Head of E-commerce - Dansk Outlet

Vi har samarbejdet med Affiliate Manager igennem et års tid, men er nu klar til at stå på egne ben.

Affiliate Manager har hjulpet med at ekspandere og stømline vores affiliate-netværk, hvilket er gået over al forventning.

Anders-Vendelbo.jpg

“Affiliate Manager har haft stor indflydelse på vores affiliate program. Vi har set god performance gennem optimering og korrekt opsætning af eksisterende program.”

Simon Nyholm Rasmussen

Autobutler.com

“Jeg er meget tilfreds med samarbejdet med teamet hos Affiliate Manager. De har indfriet alle mine forventninger til udviklingen i mit affiliateprogram – og mere til!”

Kenneth Storm Jessen

Handelshuset Aulum

“Vi har samarbejdet med Affiliate Manager igennem et års tid … Affiliate Manager har hjulpet med at ekspandere og stømline vores affiliate-netværk, hvilket er gået over a forventning.”

Kenneth Storm Jessen

Dansk Outlet

Hvad får du ud af en analyse fra Affiliate Manager?

At bruge affiliates som en markedsføringskanal er fantastisk. Affiliates arbejder, mens du sover, og deres eneste mål er at skaffe dig flest mulige kunder og salg.

Mange virksomheder har ikke tiden til at få det optimale ud af deres affiliateprogram, og overser derfor nogle åbenlyse muligheder, som relativt enkelt kunne sættes i gang.

Med analysen får du indblik i de lavthængende frugter.

Hvad er næste skridt efter analysen fra os?

Med analysen i hånden har du et indblik i, hvad de første skridt bør være til et højere udbytte af din affiliate marketing.

Derfra handler det om at tage action. Optimere affiliateprogrammet, tage kontakt til relevante affiliates, udbedre fejl og mangler, eller hvad analysen ellers har blotlagt.

Har du ikke selv tid eller lyst til at udføre de forskellige handlinger, så er du velkommen til at tage kontakt til os for et muligt samarbejde.

Få en gratis analyse af dit affiliateprogram

Find ud af om der ligger ekstra omsætning og venter på dig.

Content Affiliates (SEO):

Er jeres produkter synlige?

Når kunderne er usikre på, hvilke produkter de skal købe, eller om produkterne lever op til de krav og ønsker, som kunden har, så leder de ofte på Google (og Youtube).

Mange affiliates arbejder med content (tekst og video), og er dygtige til søgemaskineoptimering. For rigtig mange relevante søgninger er Googles resultater domineret af affiliatesider.

Hvis ikke dine produkter er at finde på disse sider (eller ikke er fremhævet som et godt valg), så går du glip af enormt mange salg.

At blive fremhævet hos content affiliates skaber ikke kun salg, men er også et værdifuldt brandingelement (som ikke koster ekstra).

Produktfeed (til eget og affiliates brug):

Er produktfeedet optimeret?

Et godt og gennemarbejdet produktfeed er et af de vigtigste elementer i enhver eCommerce forretning.

Produktfeedet bliver brugt i jeres egen Google og Facebook annoncering, og er derfor kritisk for jeres egen betalte markedsføring.

For mange af de bedste affiliates er et optimeret produktfeed også afgørende for at kunne levere de rigtig gode resultater.

Desværre viser data, at op mod 94% af eCommerce virksomheder har fejl og mangler (nogle gange betydelige) i det produktfeed, der gøres brug af.

En optimering af feedet vil have synlige positive resultater.

PPC Affiliates (Ads, Display og remarketing)

Er I synlige overalt?

PPC affiliates arbejder udelukkende med betalt annoncering (Pay Per Click) og er enormt dygtige til det.

Normalt betaler du selv til Google, Facebook, osv. samt til bureauet eller medarbejderen, der håndterer annonceringen.

PPC affiliates påtager sig den fulde økonomiske risiko, og vil i mange situationer være i stand til at hæve din omsætning betydeligt, UDEN at det påvirker din eksisterende betalte markedsføring.

Flere PPC affiliates har specialer og muligheder, som I slet ikke udnytter i dag, og som derfor vil være ekstra omsætning til forretningen.

Influencer Marketing (Affiliates)

Har du brand ambassadører?

Som mennesker stoler vi på andre mennesker, når det kommer til anbefaling af produkter. Både når det kommer til produkter, vi aktivt leder efter, men også som inspirationskilde til produkter, vi ikke vidste, at vi manglede.

Influencers kan være ambassadører for dit brand og dine produkter og være med til både at konvertere og inspirere en relevant målgruppe.

Om det er Instagram, Pinterest, Youtube eller andre kilder… du bør have ambassadører alle steder. Så længe de arbejder på en performancebaseret aflønningsmodel, så er din økonomiske risiko minimal.

Brandingværdien følger naturligvis gratis med oveni.

Hvad er en affiliate analyse?

En affiliate analyse er en gennemgang af dit eksisterende affiliateprogram med henblik på at optimere de elementer og områder, der ikke fungerer optimalt. En affiliate analyse kan også indeholde en gennemgang af muligheder, som endnu ikke er udnyttet. Målet med en affiliate analyse er at øge din forretnings omsætning fra eksisterende og nye affiliates.

Kan jeg selv analysere mit affiliateprogram?

Du kan i princippet godt selv analysere dit affiliateprogram og finde fejl og mangler.

Ofte er det dog bedre at få eksterne øjne på en sådan opgave, da det kan være svært at finde sine egne fejl og mangler.

Samtidig kan det være svært at vide, hvad man mangler, hvis man ikke ved, at det eksisterer.

Hvad koster en affiliate analyse?

Hos Affiliatemanager får du en affiliate analyse gratis. Analysen er en light-version, og giver et indblik i de uudnyttede muligheder i dit affiliateprogram. Den indeholder elementer, som du kan tage action på, så snart du har analysen i hænderne.

Ønsker du en dybere analyse af alle de forskellige affiliatemuligheder og optimeringer, der kan foretages, samt den løbende sparring og optimering af indsatsen fra affiliates, så kontakt os på [email protected] for en uforpligtende snak.

Hvorfor giver en affiliate analyse mening?

Det er altid sundt at stille spørgsmål ved, om det, man gør er godt nok, og hvad der eventuelt kan gøres bedre.

Der skal ikke findes ret mange fejl og mangler, før det kan betyde en betydelig ekstra omsætning på den lange bane.

At have eksperter (der ikke laver andet) til at se ind i det eksisterende setup kan give nogle nye vinkler og indsigter, som du ikke selv har mulighed for at se.

Hvad er næste skridt efter en analyse?

Når du har modtaget og gennemgået analysen, så kan du gør tre forskellige ting:

  1. Du kan tage action på de ting, du har lært fra analysen.
  2. Du kan hyre hjælp til at tage action på de ting, analysen indeholder.
  3. Du kan vælge at gøre ingenting.

Er du klar til at tage din virksomhed til næste niveau?

contact detail

Har du spørgsmål?

Har du spørgsmål til vores pakker og service? Så send os endelig en besked eller benyt muligheden for en gratis affiliate analyse via formularen her på siden! 

(+45) 36 99 13 13