Efter rigtig mange år i branchen og på utallige forespørgsler, valgte Mikael Rieck at etablere et hold af dedikerede affiliate managers. Missionen er ganske enkelt at hjælpe danske e-commerce virksomhed med at udnytte affiliate marketing kanalen til dens fulde potentiale.

I USA, England, Holland og andre lande er de meget længere fremme på området end vi er i Danmark. Med det store potentiale der ligger foran os og med en online handel der boomer år for år, så er nu det helt rigtige tidspunkt at få sat turbo på sine affiliate tiltag.

Mød Holdet

Et af de mest erfarne affiliate management hold du kan finde i Danmark.
Tilsammen har de over mange års erfaring indenfor affiliate marketing på både annoncør og affiliatesiden.
De er derfor blandt de bedste til at sikre gode samarbejder hvor begge parter vinder.

Spørgsmål & svar

Herunder finder du de spørgsmål vi oftest bliver stillet af e-commerce virksomheder og andre virksomheder der gerne vil drage fordel af arbejdet med affiliates.

Hvis dit spørgsmål ikke er besvaret, så tag endelig fat i os på enten email (kontakt@affiliatemanager.dk) eller på telefon 36 99 13 13.

Det spørgsmål vi hører oftest, handler om potentialet for affiliate marketing. Altså hvor meget kan man som ecommerce virksomhed forvente at få du af det.

Svaret vil være lidt forskelligt fra virksomhed til virksomhed, men en god tommelfingerregel er, at op mod 20% af din samlede omsætning bør kunne komme via affiliates.

I særlige situationer har vi set virksomheder der ligger helt oppe omkring 40% af den samlede omsætning.

Der er flere fordele ved at benytte affiliate marketing som en del af sit marketing-mix, men der er to fordele som er særligt vigtige at fremhæve:

  1. Affiliate marketing er kommissionsbaseret, hvilket betyder, at det ikke koster noget hvis ikke du får de ønskede resultater. Det er dig der laver spillereglerne.

  2. Ved hjælp af en hær af affiliates sikrer du, at du kan nå alle potentielle kunder – uanset hvor de befinder dig. Du bliver potentielt repræsenteret på alle tænkelige medier og måder og opnår yderligere en forstærket effekt af, at kunderne sig dig og dit brand nævnt overalt.

Fordelen ved at hyre en affiliate manager til at arbejde fokuseret med dine affiliates er, at du sparer tid.

En dygtig affiliate manager vil være mere eller mindre selvkørende og du kan derfor nøjes med at bruge tid, hvis du selv ønsker det.

Afhængigt af din aftale, så vil du få løbende rapporteringer så du kan følge med i hvad der foregår (hvis du har lyst).

Affiliate marketing handler i høj grad om tillid mellem parterne og derfor anbefaler vi altid, at du (eller vi hvis du har hyret os) godkender de individuelle affiliates manuelt.

På den måde kan du selv vælge hvem du gerne vil samarbejde med og hvem du ikke vil samarbejde med.

Hvis du allerede har gang i din online forretning (e-commerce eller andet), så kan du sagtens komme i gang med affiliates.

Det vigtigste er at du har bevist at din forretningsmodel og din hjemmeside kan konvertere trafik til salg.

Har du endnu ikke haft dit første salg, så kan det godt være at du skal vente indtil det sker, inden du sætter affiliates i gang med at arbejde for dig.

Din kommission til affiliates skal først of fremmest være på et niveau, hvor det stadig giver økonomisk mening for dig og din forretning. Formålet er at du kommer til at tjene flere penge.

Derudover så vil svaret afhænge meget af konkurrencesituationen. Hvad tilbyder andre virksomheder i kommission og hvor konkurrencedygtig ser du ud når en affiliate skal vælge at promovere en ny shop eller service.