Efter rigtig mange år i branchen og på utallige forespørgsler valgte Mikael Rieck at etablere et hold af dedikerede affiliate managers. Missionen er ganske enkelt at hjælpe danske e-commerce virksomhed med at udnytte affiliate marketing kanalen til dens fulde potentiale.
I USA, England, Holland og andre lande er de meget længere fremme på området, end vi er i Danmark. Med det store potentiale, der ligger foran os, og med en online handel der boomer år for år, så er nu det helt rigtige tidspunkt at få sat turbo på sine affiliate tiltag.
Et af de mest erfarne affiliate management hold du kan finde i Danmark.
Tilsammen har de mange års erfaring indenfor affiliate marketing på både annoncør- og affiliatesiden.
De er derfor blandt de bedste til at sikre gode samarbejder, hvor begge parter vinder.
CEO
Mikael har arbejdet med online marketing siden 2003. Han har en meget bred erfaring og rådgiver i dag flere store e-commerce virksomheder på strategisk niveau.
Han har drevet egen webshop, mange succesfulde affiliatesider, været marketingdirektør, CDO og marketingansvarlig i flere store online B2C virksomheder.
Mikael har en økonomisk baggrund fra revision og private equity.
Specialer: Ser innovative muligheder, har økonomisk forståelse og stort netværk indenfor affiliate marketing.
Client Manager
Sune har efter en karriere som officer i Forsvaret oparbejdet mange års erfaring med markedsføring af både fysiske produkter og services, online såvel som offline.
Han har både arbejdet med B2C og B2B med nogle af de førende brands i verden indenfor bla. fitness nutrition og personlig pleje med fokus på at drive salg af høj volumen samt opbygge brandkendskab og tætte relationer imellem kunde og distributør.
Sune arbejder til daglig med kunder i en bred vifte af nicher og har et solidt netværk indenfor affiliate marketers.
Specialer: Kommunikation, kreativ tilgang til kampagner og markedsføring, købspsykologi.
Affiliate Manager
Signe er lidt af en globetrotter, som har mange års erfaring rundt om i verden som selvstændig inden for event-, restaurations- og konsulentverdenen. Derfor er Signe også flydende i flere forskellige sprog som engelsk, italiensk, portugisisk og spansk.
Den brede selvstændige baggrund og flere års studier med fokus på markedsføring og ledelse gør, at hun kan arbejde struktureret med mange bolde i luften samtidig med at holde fokus på at bevare overblikket over de små detaljer.
Specialer: Projektledelse, kommunikation, forretningsforståelse
Affiliate Manager
Torben begyndte at arbejde med Affiliate Marketing tilbage i 2011 da han blev ansat af et af verdens største online betting-firmaer i London.
Siden har han blandt andet beskæftiget sig med Affiliate, Social Media og Influencer Marketing i forskellige firmaer i London, New York og Barcelona.
Derudover har han været Head of Business Analyses for et mellemstort amerikansk firma, der specialiserede sig i online marketing og ecommerce.
Specialer: Analytisk, innovativ, iderig og med en unik forståelse for optimering.
Affiliate Manager
Brian har mere end 25 års praktisk erfaring indenfor handel og salg. Kompetencerne dækker både online og offline samt en bred vifte af nicher og vertikaler. Alt fra fødevarer til møbler og med stor ekspertise indenfor både import og eksport på flere europæiske markeder.
Gennem årene har Brian opbygget et enormt netværk og er en foretrukken sparringspartner blandt mange erhvervsdrivende. Både indenfor marketingrelaterede emner, men også i forhold til forretningsdrivelse og salg.
Specialer: Forretningsforståelse, løsningsorienteret, europæisk netværk og salg
Affiliate Manager
Røskva har en uddannelsesmæssig baggrund i virksomhedskommunikation og har arbejdet med projektledelse og kommunikation for impact virksomheder i Amsterdam, London, San Francisco, Bangkok og Nairobi.
Hun er specialiseret i data storytelling og forstår at bruge virksomheders nøgletal til at fortælle indlevende og overbevisende narrativer skræddersyet til den enkelte virksomheds behov. Hendes erfaring med at lede komplekse projekter med mange aktører betyder desuden at hun er dygtig til at facilitere kontakt, identificere knudepunkter og arbejde struktureret.
Specialer: Projektledelse, kommunikation, data storytelling
Content Manager
Kasper har stor international erfaring og en bred vifte af færdigheder. Blandt andet inden for tekstforfatning, kommunikation og marketing. Kaspers erfaring med både B2C- og B2B-kunder har givet ham en unik forståelse for forskellige kundebehov og markedstendenser.
Han er en alsidig blæksprutte med en dyb passion for teknologi, SEO og tekstforfatning, hvilket har givet ham en unik forretningsforståelse og en evne til at håndtere komplekse problemstillinger. Han er kreativ, strategisk og med en dyb forståelse for købspsykologi og viden om, hvordan man kan påvirke læserne til at tage handling.
Specialer: At skabe indhold, der er både engagerende og informativt og som formidler budskabet på en klar og præcis måde.
Herunder finder du de spørgsmål vi oftest bliver stillet af e-commerce virksomheder og andre virksomheder, der gerne vil drage fordel af arbejdet med affiliates.
Hvis dit spørgsmål ikke er besvaret, så tag endelig fat i os på enten mail eller på telefon 36 99 13 13.
Det spørgsmål, vi oftest hører, handler om potentialet for affiliate marketing. Altså hvor meget kan man som ecommerce virksomhed forvente at få ud af det.
Svaret vil være lidt forskelligt fra virksomhed til virksomhed, men en god tommelfingerregel er, at op mod 20% af din samlede omsætning bør kunne komme via affiliates.
I særlige situationer har vi set virksomheder, der ligger helt oppe omkring 40% af den samlede omsætning.
Der er flere fordele ved at benytte affiliate marketing som en del af sit marketing-mix, men der er to fordele, som er særlige vigtige at fremhæve:
Fordelen ved at hyre en affiliate manager til at arbejde fokuseret med dine affiliates er, at du sparer tid.
En dygtig affiliate manager vil være mere eller mindre selvkørende, og du kan derfor nøjes med at bruge tid, hvis du selv ønsker det.
Afhængigt af din aftale, så vil du få løbende rapporteringer, så du kan følge med i, hvad der foregår (hvis du har lyst).
Affiliate marketing handler i høj grad om tillid mellem parterne. Derfor anbefaler vi altid, at du (eller vi, hvis du har hyret os) godkender de individuelle affiliates manuelt.
På den måde kan du selv vælge, hvem du gerne vil samarbejde med, og hvem du ikke vil samarbejde med.
Hvis du allerede har gang i din online forretning (e-commerce eller andet), så kan du sagtens komme i gang med affiliates.
Det vigtigste er, at du har bevist, at din forretningsmodel og din hjemmeside kan konvertere trafik til salg.
Har du endnu ikke haft dit første salg, så kan det godt være, at du skal vente, indtil det sker, inden du sætter affiliates i gang med at arbejde for dig.
Din kommission til affiliates skal først of fremmest være på et niveau, hvor det stadig giver økonomisk mening for dig og din forretning. Formålet er, at du kommer til at tjene flere penge.
Derudover så vil svaret afhænge meget af konkurrencesituationen. Hvad tilbyder andre virksomheder i kommission, og hvor konkurrencedygtig ser du ud, når en affiliate skal vælge at promovere en ny shop eller service.
Copyright 2023 © Affiliatemanager ApS - CVR: 42032026 - En del af Marketers.dk - Alle rettigheder forbeholdes