Fitness Supply Affiliate Management

Sådan rundede Fitness Supply en 7-cifret affiliateomsætning på under 6 måneder (udenfor højsæsonen)

I sommeren 2021 indledte vi en dialog med en ung og driftig fitnessvirksomhed ved navn Fitness Supply. Bag roret sidder Peter Larsen Skole, og i løbet af få år er virksomheden vokset til en millionforretning.

Peter havde været i gang med affiliate marketing i 8-9 måneder, inden vi startede dialogen om at overtage og drive Fitness Supplys affiliateprogram som affiliate manager.

Vores arbejde:

Som affiliate manager for Fitness Supply var første opgave at sikre, at affiliateprogrammet var attraktivt for de rigtige affiliates.

Der var allerede en del konkurrenter på markedet, og flere af dem benyttede allerede affiliate marketing med stor succes.

Programmet blev derfor optimeret, kommissioner blev vurderet og kommunikationen med de eksisterende affiliates blev genoptaget.

Et vigtig element, når man skal klare sig godt på et konkurrencepræget marked, er at sikre, at man er mere attraktiv end konkurrenterne. Det kræver både et godt produkt og en vis mængde ”salgsarbejde”.

Der var flere af de allerede tilmeldte affiliates, der havde et kæmpe potentiale, men først da vi kom i konstruktiv dialog med dem, kom de i gang med at sende store mængder trafik og salg til shoppen.

Derudover har der været arbejdet benhårdt på at finde nye affiliates med et stort potentiale og få dem overbevist om de mange fordele ved at komme ombord.

Heldigvis har vi fået sparket nogle rigtig spændende døre ind, så når først de tiltag kommer op i fuldt gear, så bliver det virkelig interessant.

Resultaterne:

Som du kan se på grafen, så er resultaterne rigtig flotte. Omsætningen har på den korte periode rundet den gode side af 7 cifre, og vi er stadig i den tidligere fase af samarbejdet.

Trafikken fra affiliates er hævet med 81%, omsætningen er steget med 194%, og antal salg er steget med hele 206%.

Affiliatesalget er steget med 206%

Hvad har virket godt:

Når vi indleder et samarbejde med en spændende kunde som Fitness Supply, så starter vi altid med at plukke de lavest hængende frugter først. Ting som:

  • Hvilke affiliates kan hurtigst sende en masse trafik og salg?
  • Hvilke affiliates er allerede tilmeldt programmet, men performer ikke endnu?
  • Hvilke elementer kan vi skrue på, der gør affiliateprogrammet mere attraktivt?

Når de ting er klaret, så arbejdes der for de tiltag, som kommer til at få den store effekt på den lange bane.

Her arbejder vi blandt andet med de mange content affiliates, eksperter og influencers, der findes indenfor nichen. Vi er i løbende dialog med relevante medier og har nogle rigtig gode samarbejder kørende, som skaber en masse opmærksomhed til Fitness Supply.

Forventninger til fremtiden:

Vi har store forventninger til samarbejdet med Fitness Supply og har også åbnet op for samarbejdet på det norske marked. Norge er på mange punkter meget lig Danmark, og derfor er vi overbevist om, at de norske tiltag kommer til at vokse endnu hurtigere end det danske.

Teamet hos Fitness Supply er gode til at vende hurtig tilbage på nye idéer og tiltag samt lytter rigtig meget til vores anbefalinger. Det giver et rigtig godt og gensidigt samarbejde.

Om AffiliateManager.dk

At arbejde som affiliate manager handler i høj grad om at være e-commerce virksomhedens forlængede arm, sparringspartner og rådgiver omkring alt relateret til affiliate markedsføring.

Hvis vi hjælper affiliates med at sende mere trafik og flere salg, så er det både godt for affiliates og godt for e-commerce virksomheden, der er vores kunde.

Udover de mange tekniske aspekter og optimeringer af selve forretningsmuligheden, så består en stor del af vores arbejde i at forstå, kunne tale med og hjælpe de to parter til et bedre og bedre samarbejde til fælles gavn.

Her er hvad direktøren fra Fitness Supply har at sige omkring samarbejdet:

Affiliate manager har løftet vores salg markant på affiliate markedsføring og tager aktivt kontakt til de mange dygtige affiliates. De arbejder utroligt proaktivt, forstår travlheden i en iværksættervirksomhed og imødekommer denne i en særlig høj grad, samt giver den rapportering, der er behov for, for at bevare det forkromede overblik over markedsføringen.